štvrtok 27. júla 2017

Katarína Soyka- Vlčí brat

Zo slovenského originálu- Vlčí brat
Žáner-  fantasy
Preklad- /
Séria- /
Počet strán- 219
Väzba- mäkká väzba
Rok vydania- 2013
VydavateľstvoHydra
Čítané- júl 2017

Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.


O čom je táto kniha?

Fantasy, v ktorej sa bojuje, čaruje a nie každé zviera má len jednu podobu. Čarodejnica Zuna uniká z rodnej dediny. Pred prenasledovateľmi sa ukrýva v lesoch, kde stretáva túlavého psa. S jeho pomocou nachádza útočisko u starej ženy a jej vnuka Rovena. Ani čary jej proti mocnému čarodejníkovi Korchovi nepomôžu a dostáva sa do zajatia.
Odhaľuje Korchovo desivé tajomstvo, využíva záujem zo strany miestneho kráľa a balansuje na hrane medzi láskou a bojom o život.

Moje hodnotenie-

Achhh, ochhh... čo dodať? Soyka znova nesklamala. Výskam, tlieskam, a skáčem od radosti. Na Vlčieho brata som sa nesmierne tešila a prekypujem nadšením, pretože moje očakávania boli ešte viac prekonané. Po prvých stranách som ihneď vedela, že to bude ďalší skvelý kúsok, vysoko hodnotený. Katarína Soyka opäť raz dokázala, že je spisovateľka so srdcom na správnom mieste.


Viem, že to omieľam stále dookola, a tuším sa v každej jednej recenzii venovanej Soykiným románom opakujem, no nemôžem si pomôcť! Milujem príbehy s mágiou, čarodejnicami, rastlinkami a všakovakými zvláštnymi prízrakmi, ktoré sa v knihách vyskytujú.
To je jeden z dôvodov, prečo som sa na Vlčiaka tak tešila.
Katarína mi to vždy poskytne! Naservíruje ich na najkrajší podnos, aký si viem predstaviť, a ja sa len usmievam a vychutnávam si prevracanie stránok. Vďaka tomu jej príbehy prežívam naplno. Som vo svojom živle.

Na škodu je, že na prvý pohľad pôsobí Vlčí brat ako rozprávka pre deti. (pritom to tak vôbec nie je) V podstate za to môže fakt, že kniha je tenučká a má jednoduchú obálku, ktorá budí tento dojem. Musím vás však upozorniť, že zdanie klame. Ako znie to starodávne príslovie? "Nesúď knihu podľa obalu!"
Som šťastná, že som sa tým začala riadiť. Častokrát sa stávalo, že som prichádzala o toľko prekrásnych príbehov, a to len kvôli tomu, že som ich vopred odsúdila.


Hlavná hrdinka Zuna, mi bola veľmi sympatická. Obľúbila som si jej divokosť, ktorá tkvela z toho, že bola často v lesoch a túlala sa horami dolami. Páčila sa mi jej povaha, to ako sa chovala, a jej celkové správanie mi bolo veľmi blízke. Zamilovala som si ju hneď na prvých stranách, z čoho som mala obrovskú radosť. Pretože čo má čitateľ z príbehu, ak mu hlavný hrdina neprirastie k srdcu?

Otec vždy vravieval: „Lesa sa ty neboj, nie les, ľudia sú zlí.“
(str. 21)

To isté môžem povedať o druhej postave, a to Rovenovi. Achhh.... Ten chlap bol v mojich očiach vykreslený dokonale. Milovala som ho. Správal sa ako skutočný, charizmatický muž. Všetko čo povedal, vo mne zanechalo odozvu, zamýšľala som sa nad hlbším významom. Katarína Soyka podráždila moje zmysly, a ja som si s radosťou vychutnala romantickú posýpku, ktorou obohatila dobrodružnú jazdu.


Neskutočne sa mi páčilo prvé stretnutie hlavných postáv. Verte, ešte som sa s niečím podobným nestretla! Ach, bolo to tak... nechcem znieť divne, veru nie :D. Avšak prišlo mi to akési živočíšne a zmyselné. Hriešne. Samozrejme, nemá to nič spoločné s erotikou. Niekedy aj správne položené slová vedia byť viac romantické, než kniha plná sexu. V tomto prípade však boli zbytočné aj slová. Bolo to dokonalé, a nebola povedaná ani jedna veta. (vážne, vážne, vážne sa snažím nič neprezradiť!!! :D). Skratka, pre mňa to bolo niečo originálne a nesmierne sa mi to páčilo.

Príbeh nikdy nestál, čo bol veľký plus. Vždy sa niečo dialo, čo ma zaujímalo, a nikdy som sa nenudila. Bolo mi však ľúto, že Zuna a Roven spolu dlho neboli. Často sa opisovali len scény, kde boli postavy od seba vzdialené, a mne z toho bolo smutno.
Miestami som mala pocit, že vzťah k Rovenovi som si vytvorila len na prvých stranách, a celý zvyšok príbehu vo mne doznievalo to, čo som načerpala na začiatku.


Myšlienka zaujímavá. Zápletka takisto. Avšak trochu mi vadilo, že koniec bol tak rýchlo napísaný.  :( Čakala som niečo BUM, z čoho by som ochkala a jajkala, no nestalo sa. Veľmi som sa na rozuzlenie tešila, no prišlo mi to akosi prirýchlo. Možno je to len štýlom písania, ktorý Soyka používala vo svojich prvotných knihách. (pre mňa málo opisov, čo budí pocit, že dej plynie prirýchlo) Musím však povedať, že najnovšia kniha Svedomie temnej časti, je voči ostatným neporovnateľná. Je moja najobľúbenejšia!!!


Pre mňa to je ďalší úžasný príbeh, ktorý si získal moju pozornosť. Knihu vrelo odporúčam a verím, že nebudem jediná, kto si ju obľúbil!


Zaujala vás kniha Vlčí brat? Vtom prípade si ju môžete zakúpiť na tejto stránke za výhodnú cenu. Viac kníh od Kataríny Soyky nájdete na tejto adrese.


Mohlo by sa vám páčiť!

  • kniha od slovenskej autorky
  • slovenské fantasy
  • čarodejnice, vlkodlaci, mágia
  • zaujímavá myšlienka 
  • napätie pri čítaní

Mohlo by vám prekážať!

  • málo opisov
  • rýchly dej
  • prirýchle rozuzlenie
➤➤➤

6 komentárov:

  1. iba tolko - kdo umi, ten umi... ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knížku znám, tuším, že jsme ji viděla na goodreads, ale bohužel jsem ji taky odsoudila jako dětskou četbu - si hlavně kvůli obálce. Vůbec by mě nenapadlo, že může být tak dobrá! :)
    Jinak musím strašně strašně strašně pochválit tvoje fotky - miluju je! :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za komentár! :) Je pravda, že obálka občas mätie, no som rada, že som Ťa vyviedla z omylu. Kniha bola pre mňa veľmi krásna a zamilovala som si ju. :)) Veeeľmi, veľmiii pekne ďakujem za pochvalu. Zahriala ma pri srdiečku. :) Maj sa krásne!

      Odstrániť
  3. Nó, musím sa priznať, že ja som túto knihu na základe obálky odsúdila :/ Ach, a to už nerobím, no pamätám, že keď som ju zbadala po prvýkrát, tak som si povedala, že túto knihu si asi vážne neprečítam. Ale, taká so šťastná, že ťa v blogosfére máme, lebo, páni, ty si ma tak navnadila, aby som po knihe siahla! :D Znie tak skvelo a zaujímavo, fú, takže pri najbližšej návšteve knižnice budem hľadať práve knihy od pani Soyke. Ďakujem za tip♥^.^♥ Och, a tie fotky...ja si tu ochkám a achkám práve nad nimi. To je opäť dokonalosť prevedená do najmenších detailov a skvelo navodzuje tú atmosféru knihu, aj keď som ju nečítala :D Nádhera, áách, och, no krása♥♥♥ A presne ako aj Lory píše, aj ja milujem tvoje fotografie, ale i recenzie♥♥♥ Maj sa krásne ;))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, tak to tuším každý. Škoda len, že v tejto dobe je takýto trend, a každý sa nim riadi. :( Achhh ♥♥♥♥♥♥ Tak to som nesmierne rada, šťastná prešťastná. Lebo táto spisovateľka si podľa môjho názoru zaslúži maximálnu pozornosť. Ja osobne jej knihy milujem. ♥♥♥ Ďakujem veľmi pekne za pochvalu. ♥♥♥ Cením si to a som rada, že sa páčia. :)) Aj ty sa maj krásne a ďakujem ešte raz!!

      Odstrániť