nedeľa 6. novembra 2016

Gaelen Foleyová- Hriešna túžba


Z anglického originálu- Her only Desire
Žáner- historická romanca
Preklad- Barbora Andrezálová
Séria- Knight Miscellany
Počet strán- 320
Väzba- pevná väzba
Rok vydania- 2016
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- november 2016



O čom je táto kniha?
Georgiana Knightová je nekonvenčná mladá dáma, ktorá celý svoj doterajší život prežila v ďalekej Indii. Je pevne rozhodnutá vydať sa iba za muža, ktorý ju bude pokladať za rovnocennú. Všetko sa však zmení, keď sa za búrlivých okolností zoznámi s diplomatom Ianom Prescottom, markízom z Griffithu, ktorý prišiel do Indie s dôležitým poslaním zabrániť vojne. Tento tajomný muž Georgianu od prvej chvíle neodolateľne priťahuje. A hoci Iana zvodná krásavica fascinuje, rozum mu velí nepodľahnúť jej čaru. Keď sa Georgiana zapletie do jeho nebezpečnej misie, markíz sa postará, aby sa bezpečne dostala do Anglicka. V neznámom svete aristokratického Londýna sa Ian stáva jej radcom, dôverníkom a napokon i zvodcom...

Moje hodnotenie-

Príbeh plný napätia a lásky s kvapkou exotickosti. Táto kniha je o prepojenom živote indickej divožienky a tajomného džentlmena, ktorých si ihneď zamilujete. Vďaka vtipným rozhovorom a trefným poznámkam si príbeh užijete a prežijete úžasný čitateľský zážitok. :)

Na tejto knihe sa mi najviac páči ten nádych indickej kultúry (prvá polovica sa odohráva v Indii) a množstvo zaujímavých poznatkov, ktoré autorka vložila do deja. Dozvedela som sa mnoho zaujímavých informácií a páči sa mi nápad zasvätiť čitateľov do indických tradícií a rituálov.


Cením si romány, ktoré sú originálne. (čo tento príbeh ozaj bol). Niekedy ma už unavujú tie typické londýnske a francúzske smotánky, bez originálnej myšlienky, kde koniec môžete ihneď predpovedať.

Hneď ako som knihu otvorila, vedela som, že bude dobrá. Už prvé stránky naznačovali, že stojí za to. Sadol mi štýl písania a spôsob, akým je v nej popisovaný celý dej som si zamilovala. Som tomu veľmi rada, pretože spisovateľka je pre mňa úplne nová a ešte nič som od nej nečítala. :)

Keď som sa dostala na koniec, bola som milo prekvapená. Podľa názvu som očakávala, že to bude kniha plná sexuálnych scén a radovánok. Obávala som sa, že natrafím na ďalší plytký príbeh bez akejkoľvek myšlienky. Som rada, že som sa opäť splietla. :) Pikantná scénka tu bola až jedna, ktorá sa odohrala v tri-štvrtine knihy. Postavy boli k sebe stále zdvorilé a bolo vidieť, že spisovateľke nejde len o sex. Namiesto toho tu bolo príjemné flirtovanie a slovné zvádzanie, ktoré príbeh príjemne okorenili. Týmto ma autorka milo prekvapila a získala obrovské plus.


Hlavnú hrdinku Georgianu som si veľmi obľúbila. Ako dej plynul, dospela na charizmatickú a rozvážnu ženu, ktorá to má v hlave v poriadku. So všetkými jej skutkami som väčšinou súhlasila, pretože boli vždy nejako opodstatnené a premyslené. Páčila sa mi jej chuť do života a divokosť sebavedomej ženy.

Ian bol zase úplne iný oriešok. Z počiatku sa mi rysoval ako dokonalý džentlmen. Ako dej plynul, hlavný hrdina sa nám menil a rovnako aj môj názor. Miestami mi vadili jeho neopodstatnené výbuchy hnevu. Na konci však zistíme pravý dôvod a budeme sa na neho pozerať úplne inak. Niekto ho buď odvrhne alebo si ho ešte viac zamiluje.

Kniha je písaná veľmi ľahko a jednoducho. Čítanie vám tak plynie rýchlo a strácate pojem o čase.

Všetky scény sú pekne prepracované a je vidieť, že si na tom dala spisovateľka záležať. Všetko čo sa udialo sa stalo z nejakého dôvodu. Každá nepodstatná udalosť v budúcnosti ovplyvnila smerovanie príbehu. Počas čítania musí byť čitateľ pozorný, aby si vedel všetko prepojiť. :)

Knihu určite odporúčam tým, ktorí majú radi historické romány plné napätia a lásky. Pre mňa to bolo veľmi pekné čítanie a dúfam, že sa k tejto knihe ešte niekedy vrátim a okúsim ďalšie autorkine diela.


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Ak vás táto kniha zaujala, môžete si ju kúpiť napríklad TU! Viac ľúbostných románov nájdete na tejto adrese.

1 komentár:

  1. Nepřijde mi to jako úplně originální námět, ale to nevadí. I knihy s dost otřepaným námětem jsou občas dobré. Podívám se, jestli tu od autorky něco vyšlo :)

    OdpovedaťOdstrániť