sobota 29. októbra 2016

Jane Featherová- Záhadný vikomt


Z anglického originálu- Trapped by Scandal
Žáner- historická romanca
Preklad- Miriam Ghaniová
Séria- Trapped (2.diel z 2)
Počet strán- 256
Väzba- pevná väzba
Rok vydania- 2016
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- október 2016


 
O čom je táto kniha? 
Vzrušujúci ľúbostný príbeh z regentského Anglicka. Odkedy lady Hero Fanshawovej zomrel snúbenec, nezáleží jej na dobrej povesti ani na spoločenskej mienke. Keď jej brat počas revolúcie bez stopy zmizne v Paríži, odvážna dievčina sa ho vyberie hľadať. A keď jej náhoda privedie do cesty charizmatického Williama, vikomta zo St. Aubrey, vášnivo sa do tohto záhadného muža zaľúbi. William, napoly Angličan a napoly Francúz, sa denne zahráva so smrťou, aby z Francúzska zachránil šľachticov, ktorým hrozí gilotína. Po návrate do Londýna odmieta pokračovať v búrlivom vzťahu s Hero, keďže nechce riskovať jej dobrú povesť. Hero však stále vŕta v hlave, prečo ju William tak zrazu odvrhol, a rozhodne sa na vlastnú päsť odhaliť jeho tajomstvo z minulosti...

Moje hodnotenie- 


Začalo sa to s nadšením a s očakávaním. Podľa anotácie sa to rysovalo ako sľubný príbeh. Toto je kniha, do ktorej sa buď zamilujete, alebo ju zatratíte.
Je mi ľúto, že patrím k tým menej nadšeným čitateľom. 



Príbeh sa začínal zaujímavo. Večierok, žena, ktorú netrápi jej budúcnosť a tajomný džentlmen. Páčilo sa mi to a dychtivo som listovala stranu za stránkou.



Kniha sa čítala ľahko. Príjemné rozhovory sympatických postáv a pomerne priateľné časové plynutie deja, to všetko je veľkým plusom a z mojej strany spokojnosťou. Aj napriek tomu si ma kniha nedokázala získať a častokrát som sa pristihla pritom, ako myšlienkami utekám niekde inde a neviem si príbeh vychutnať naplno.

Sú knihy, od ktorých sa nedokážete odpútať a tým prežijete neskutočný emocionálny zážitok. No sú aj knihy, ktoré takúto schopnosť nemajú. Práve táto je jedna z nich.

Páčilo sa mi, ako tu bolo opisované prostredie Paríža a život v ňom. Mám rada príbehy, v ktorých sa nachádzajú opisy okolia, ktoré nám lepšie pomôžu vniknúť do autorkinho sveta. Pre mňa to bolo veľmi obohacujúce. :)
Napokon som sa dostala na bod mrazu a tým sa to všetko začalo.

Túto knihu nemôžem hodnotiť ako zlú. Za to, že nelahodila môjmu gustu ešte neznamená, že je úplne nemožná. Napísať 256 strán súvislého textu, ktorý má zmysel, aj na to musíte mať talent.

Prečo mám potom takýto rozčarovaný názor?
Bola som sklamaná z niektorých situácií, ktoré ma vedeli znechutiť do krajnosti. Prekážalo mi, že sa tu vyskytovalo pár scén, ktoré boli v tomto období nemožné. Ako napríklad, ubziknúť z najstráženejšieho väzenia vďaka tomu, že si vyhrniete blúzku, alebo zabiť dvoch vojakov tým, že ich nalákate nahnúť sa nad rieku. Niektoré pasáže boli biedne prepracované, miestami pôsobili až detinsky. Keby sa s tým autorka lepšie pohrala, určite by stáli za to. :)


Niekedy máte náladu na obyčajnú knihu, nad ktorou sa netreba zamýšľať. Niektorí určite ocenia príbeh okorenený so sexi hlavným hrdinom a divokou hrdinkou. :) Kto má chuť na príjemné oddýchnutie s jednoduchým príbehom, toto je určite pre vás. :)

Milovanie v historických románoch je fajn. Avšak, nie stále máte náladu na zvrhlú romantiku. Čo takto ozajstná láska?
To bola ďalšia vec, ktorá mi na knihe prekážala. Celý príbeh William hovorí, ako nepociťuje žiadne city k Hero. No vo chvíli, keď už nemá možnosť sa s ňou milovať, zistí, ako ju neodolateľne miluje a nevie si bez nej predstaviť svoj život.
Hmm... :/ Niekomu to možno neprekáža, ale mne to dosť vadilo. Ich sexuálne radovánky mi pripadali ako nič viac, len ukojenie svojho sexuálneho pudu.

Kniha skončila v najlepšom. Keď to konečne začalo byť napínavé, tak sa to skončilo. Myslím si, že útok plánovaný 10 rokov bol zvrhnutý príliš rýchlo a hlavne jednoducho. Dalo by sa povedať, že autorka koniec doslova odflákla.



Čítala som mnoho chvál na túto spisovateľku, ktoré hovorili, že píše veľmi pekné diela, no v poslednej dobe jej to akosi nejde. Je mi to ľúto, že som natrafila na jednú z nevydarenejších. V budúcnosti mám aj napriek tomu v pláne okúsiť jej staršie diela. Dúfam, že budem milo prekvapená. :)

Knihu určite odporúčam tým, ktorí majú radi oddychové čítanie plné sexuálnych radovánok. Verím, že sa medzi nami nájdu takí, ktorí si tento príbeh určite zamilujú.


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Ak vás táto kniha zaujala, môžete si ju kúpiť napríklad TU! Viac ľúbostných románov nájdete na tejto adrese.
 

1 komentár:

  1. Nápad i prostředí, dle anotace, zanechá dojem. Nicméně jak píšeš, není to až zas tak růžové :)
    Katy

    OdpovedaťOdstrániť