pondelok 5. septembra 2016

Tracy Anne Warrenová- Tvrdohlavá princezná

Z anglického originálu- The trouble with princess
Žáner- historická romanca
Preklad- Zuzana Therová
Séria- 3.časť z 3
Počet strán- 272
Väzba-pevná
Rok vydania- 2015
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- september 2016

O čom je táto kniha?
Princezná Ariadne je znechutená londýnskou pokryteckou morálkou a túži po nezávislosti. Neverí, že stretne pravú lásku, a tak si namiesto manžela začne hľadať milenca – aj za cenu, že si tým zničí povesť. Keď sa o jej pláne dozvie princ regent Rupert Whyte, v snahe uchrániť princeznú pred škandálom sľúbi, že do tajov telesnej rozkoše ju zasvätí on sám.
Moje hodnotenie-
Záverečným dielom trilógie autorka príjemne osviežila celú sériu. Po predchádzajúcich dvoch dieloch sa nám ukazuje pravá stránka hlavnej hrdinky Ariadne. Smeruje však so svojím správaním na dobrú cestu?
Táto otázka mnou lomcovala počas celého čítania. Byť tvrdohlavý a cieľavedomý je dobrá vlasnosť. Čo však poviete na ľahkovážnosť a nerozvážnosť? Hlavná hrdinka mi bola sympatická už od začiatku. Aj napriek svojim tvrdohlavým manierom mi prirástla k srdcu. Častokrát som v jej povahe videla svoj odraz, čo mi prišlo vážne k smiechu. :D

Ako však zhodnotíme hlavnú myšlienku? Sex, hádky, sex, hádky a znova sex a hádky.
Kniha bola oproti predošlým častiam osviežením, no aj napriek tomu som z toho nebola bohvieako nadšená. Nie som žiaden puritán a erotika v knihách mi neprekáža. No, toto bolo na mňa priveľa.
V týchto historických románoch som navyknutá na jedno pikantné milovanie a koniec. Tu to však bolo v každej druhej kapitole.
Miestami som mala pocit, ako keby autorka nevedela ničím iným zaujať.

Poďme zhodnotiť postavy. 
Rupert? V knihe vykreslený ako dokonalý džentlmen, ktorý netúži po ničom inom ako zachrániť priateľke povesť. Táto výhovorka mi prišla vážne smiešna. Každá normálna žena pochopí, že všetkým mužom ide len o jedno. Načo sa vyhovárať?
A Ariadne? Tak to bol tvrdý oriešok. Miestami sa vykresľovala ako odvážna hrdinka, no po určitej dobe sme zistili, že to tak nie je.
Čo musím znova pochváliť, je veľmi kvalitný preklad. :) Tak ako celá séria, aj táto časť bola veľmi pekne preložená!
Na knihe sa mi nepáčila jedna vec, kvôli ktorej nedostane plný počet hviezdičiek.
Láska. Čo je to láska?
V tejto knihe bola vykreslená len ako sexuálny pud s citmi nesúvisiac. 
Po druhom vášnivom milovaní sa do seba hlavné postavy zamilujú tak, že je z toho láska na celý život. Hlavná vec, že predtým sa nemohli ani cítiť. :/

Aj napriek mojej neustálej kritike, kniha sa mi páčila. :D Bola zaujímavo písaná a námet bol tiež originálny. Jediná chybička je tá, ktorú už som spomínala. Tá mi rozladila celý dojem knihy. 
Každopádne som rada, že som túto sériu prečítala a dúfam, že sa k nej ešte raz vrátim. :)



Čítali ste knihu aj vy? Aký ste z nej mali dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o vaše postrehy v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný prvý školský deň!
Bleise

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára