sobota 3. septembra 2016

Tracy Anne Warrenová- Princezná a gróf

Z anglického originálu- The princess and the peer
Žáner- historická romanca
Preklad- Zuzana Therová
Séria- 1.časť z 3
Počet strán- 288
Väzba-pevná
Rok vydania- 2014
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- september 2016

O čom je táto kniha?
Keď princezná Emma z Rosewaldu, malého európskeho kráľovstva, dostane list od brata so správou, že jej dohodol sobáš, uvedomí si, že bezstarostné časy sú nenávratne preč a prichádzajú povinnosti. Má len osemnásť, budúceho ženícha v živote nevidela a jediné, po čom túži, je aspoň štipka dobrodružstva.

Moje hodnotenie-

Romantika, napätie a dobrodružstvo. Zhrnutím týchto slov si viete predstaviť obsah knihy. Tejto úžasnej knihy.
Sériu troch princezien som si zamilovala už pred rokom, keď som čítala druhú časť. Áno, počujete dobre :D. Mám obrovský talent čítať série od stredu alebo nebodaj od konca. No, čo už. :D

Touto autorkou som milo prekvapená. Vôbec som nečakala, že natrafím na ďalšiu dobrú spisovateľku, ktorá stojí za to. :) Síce som nečítala všetky jej tituly, momentálne som s ňou spokojná. :)
Čo musím spomenúť a čomu si vyhradzujem špeciálnu pochvalu je preklad. :)
Už dlho som nečítala tak pekne preloženú knihu. Bez preklepov a opakovania slov.  Prekladateľka si zaslúži z mojej strany veľkú pochvalu. Páči sa mi, ako si hlavní hrdinovia medzi sebou neustále vykajú. Tento prejav úcty je typický práve pre toto obdobie. No aj napriek tomu sa málo čo vyskytuje v slovenských prekladoch.

Kniha bola pekná. Nie perfektná ani skvelá, skôr taký priemer. Pre mňa to bolo príjemné oddychové čítanie po večeroch.
Je tu pekne opísané obdobie, kde muži boli ešte mužmi a ženy boli ešte ženami.
Práve vďaka tomu mám v obľube čítať tieto romance.
Nám "zasnívaným ženám :D", poskytnú aspoň aké také potešenie nad poriadnymi chlapmi, ktorí sa v tomto 21.storočí vyskytujú už zriedkavo.

Aj napriek môjmu kladnému hodnoteniu, kniha u mňa neobdržala plný počet hviezdičiek. Prečo?

Odpoveď je veľmi jednoduchá. Poslednú dobu som trochu viac náročnejšia na výber literatúry.
Trochu som bola sklamaná z toho, že kniha nemala bohvieakú originálnu a premyslenú zápletku. Povedala by som, že to bola typická historická romanca s takpovediac "otrepaným" dejom. :D
Viem, že sa moje slova navzájom nezhodujú, no aj napriek tomu sa mi kniha páčila. :D
Veľa som si od nej nesľubovala a nič neočakávala. Odporučila by som ju ako oddychové čítanie na nudné odpoludnia.
Čítaním tohto príbehu mi príjemne plynul čas a nikdy som sa nenudila. Chvíle strávené s touto knihou ma odpútali od reality a dovolili mi aspoň trochu sa zasnívať.


Čítali ste túto knihu? Aký na vás urobila dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o vaše názory v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný deň!
Bleise

3 komentáre:

  1. Jak už víš z Goodreads, já poslední dobou nějak na těch romantickejch slaďárnách ulítávám. A je mi vlastně tak nějak jedno, jestli jsou historické, nebo z 21. století. Musím ale říct že na knihách, odehrávajících se v tom "starším období" (ať už jsou to novodobé knihy jako třeba Outlander nebo knihy, které byly soudobé před spoustou let, jako třeba Austenová nebo Scott) mám taky ráda. Většinou mě teda iritují ty ženské postavy, nevím proč, jsou takové až přehnané citlivky. Každopádně přesně chápu, jak to myslíš s těmi mužskými postavami. Moje lásky jsou třeba Jamie Fraser (beruško, fakt, Outlandera potřebuješ!), Edgar Ravenswood (Nevěsta z Lammermooru, naprosto top) nebo třeba pan Darcy. Oni ti literární muži jsou ale celkově vždycky lepší, než ti skuteční. :D

    Mimochodem, doporučuju to furt a všem, ale kdybys měla náladu na soudobou romantiku (a utrpení), tak doporučuju Nicole Williams a Colleen Hoover. :)

    No, jsem se zas rozkecala. :D Měj se nádherně a krásně si užívej první školní dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ach, ďakujem za milý komentár! :) si poklad! <3
    No, s tými ženskými hrdinkami máš pravdu. Zásade takéto knihy nevyhľadávam. :) Mám rada poriadne a nebojácne hrdinky! :D
    Achhh, tak to musím rýchlo chmatnúť po tom Outladnerovi! Už sa neviem dočkať. :) Ďakujem za nové tipy na môj wishlist. Letím do obchodu! :D
    Maj sa nádherne tiež a užívaj si čítanie. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvělá recenze :) O knížce slyším poprvé, ale vypadá docela lákavě :)

    OdpovedaťOdstrániť