štvrtok 14. apríla 2016

Veronica Roth- Divergencia

Z anglického originálu- Divergent
Žáner- YA dystopia
Preklad- Elena Guričanová
Počet strán- 392
Väzba- pevná
Rok vydania- 2012
Vydavateľstvo- Slovart
Séria- Divergencia (1.diel zo 4)
Čítané- apríl 2016

O čom je táto kniha?
Chicago, ďaleká budúcnosť. Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba...

Moje hodnotenie-
Kde by som začala ? Mám chuť sa pri písaní rozplývať, no viem, že by som sa nedokázala krotiť a začala by som spoilerovať. A to predsa nechceme! Takže jediné, čo mi ostáva je- Krotiť sa! :D

O knihe som už dlho počúvala, no nikdy som sa neodhodlala do nej pustiť. Pred týždňom som však bola v knižnici a nemohla som odolať. Zo začiatku som sa bála, že bude zlý preklad- no nakoniec som sa milo prekvapila. :) Knihu som si musela požičať a ako vidíte, za necelých 5 dní je prečítaná. :) Viem, že by som ju prečítala aj rýchlejšie, no z dôvodu školy som sa nevedela nastaviť na tak rýchle tempo knihomoľa. :)

Hlavnú hrdinku Beatrice (Tris), som si obľúbila už od začiatku. Páčilo sa mi, ako bola kniha písaná a vďaka tomu som sa dokonale vedela vžiť do hrdinky. Taktiež si myslím, že som bola milo prekvapená, pretože som od Tris čakala ufňukanú kôpku zúfalstva. Možno to bolo kvôli tomu, že som čítala pár recenzií, ktoré vykresľovali hrdinku v takomto svetle. No ako vždy- mýlila som sa. :)

Veľmi sa mi páčil nápad rozdelenia ľudí do 5 frakcií. Bolo to vážne zaujímavé. :) Hlavne vykreslenie osobitných čŕt ľudí k príslušnej frakcii.

Zo začiatku som vtom všetkom mala trošku zmätok. Nechápala som význam frakcii ani dôvod vybratia si inej frakcie.- ale postupom času mi všetko doplo. :D

Taktiež sa mi páčila Trisina spoločnosť po prestúpení do inej frakcie. :) Po Tris bola mojou favoritkou Christina. Niekedy bolo vážne super počúvať ju. Človek, ktorý nemá filter a nedá si rúško cez ústa. :D

Pri čítaní tejto knihy som mala pocit, ako keby som bola v inom svete. Simulácie boli neskutočne opísané a ja som dokonale prežívala vcítenie do hrdinky.

Na knihe je obrovské plus, že je nesmierne napínavá, dobrodružná, no nie je to nejaký neskutočný krvák. To, ako bol opísaný vzťah medzi Tris a Štyrkou- achhh :) Normálne som sa do neho zamilovala. :) To bolo ďalšie plus, pretože ja "sladké" knihy neskutočne milujem. :D

Z konca som ešte stále trochu obarená. Možno je to preto, že som knihu dočítala asi pred dvoma hodinami a to nadšenie ešte vo mne pretrváva. :D Trochu ma to všetko šokovalo a nečakala som taký koniec. Ale aj napriek tomu sa mi veľmi páčil.

Všetko sa mi pospájalo a dokonale zapadlo do seba. Veľmi zaujímavéé. :D

Som veľmi rada, že som pred čítaním knihy ešte nevidela film. Veľa ľudí vravelo, že im film knihu znechutil a skazil dojem. Tak som zvedavá... aký je podľa vás film? :)

Neviem ako vy, tieto odseky už píšem minimálne hodinu. Mám pocit, ako keby som zo seba ešte stále nevedela vydať to maximum a naplno vychváliť knihu. Som z nej nesmierne nadšená ale aj napriek tomu mám pocit, že som to nedala dostatočne najavo.

Tí, čo ju nečítali- určite si to prečítajte. Ja osobne sa neviem dočkať, kedy si prečítam ďalšiu časť a zistím, čo sa stane ďalej. :)

Dúfam, že sa vám recenzia páčila. :) Keď ste knihu čítali aj vy, aký z nej máte pocit ? Určite mi neváhajte napísať a podeliť sa so mnou a svoje pocity. :) Čo je podľa vás lepšie- kniha vs film ? :)

Čítali ste knihu aj vy? Aký ste z nej mali dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o svoje postrehy v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný deň!
Bleise

8 komentárov:

  1. Hezky sepsaná recenze, ale i přesto jde Divergence absolutně mimo mě. Knihy jsem nezkoušela, film ano a nezaujal mě. Ale když vidím Tvé nadšení, možná ty knihy jednou okusím a třeba příběhu propadnu také :) Přeji krásný večer a těším se na další příspěvek :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Po prezretí filmu ti musím povedať, že s knihou sa nedá absolútne porovnať. :) Knižný príbeh je oveľa oveľa krajšie prevedenie. :) Určite sa na ňu niekedy pozri. :) Ďakujem krásne, pekný večer aj tebe. :)

      Odstrániť
  2. Sice tento žánr nevyhledávám, ale recenze je moc pěkná :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já jsem viděla Divergenci i Rezistenci jako film a moc se mi to líbilo! :)
    Knihu mám doma, ale ještě jsem se k ní nedostlala. Každopádně se jsem na ni moc zvědavá! :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)
      Keď si knihu nečítala tak šup šup, rýchlo sa na ňu vrhni! :) Je neskutočne super. :)

      Odstrániť
  4. Já mám celou sérii jako srdcovou. :) A protože jsem zarytý odpůrce filmů, nebudu si kazit dojem, tudíž ti neřeknu, jestli to je nebo není fajn :) ale knihy jsou úžasné a miluju čtyřku :D
    darameganknihy.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatiaľ som čítala len prvú časť a neviem sa dočkať, kedy začnem čítať Rezistenciu. :) Dúfam, že táto séria bude srdcová aj pre mňa :) Filmy som ešte nevidela, ale tiež som na nich zvedavá. :) Áno, áno! :D Štyrke fandím aj ja. :3 :) Ďakujem za krásny komentár, veľmi potešil . :)

      Odstrániť