sobota 23. apríla 2016

Kathleen Woodiwissová- Popol vo vetre

Z anglického originálu- Ash in the wind
Žáner- Historická romanca
Preklad- Oľga Kralovičová
Počet strán- 449
Väzba- pevná
Rok vydania- 1998
Vydavateľstvo- Ikar
Čítané- apríl 2016

O čom je táto kniha?
Osudom ťažko skúšanej Alaine MacGarenovej občianska vojna vzala rodinu, domov i všetok majetok. Nadôvažok bola obvinená z vraždy, lúpeže a vyzvedačstva. V prevleku za mladého muža sa dostáva do New Orleansu a nájde si prácu v nemocnici. Zoznámi sa tu so severanským lekárom Colom Latimerom, ktorého spočiatku nenávidí ako všetkých Severanov. Jej postoj sa však prudko zmení po tom, keď spozná bližšie Cola, jeho prácu a jeho zmysel pre spravodlivosť. Zaľúbi sa do nepriateľského dôstojníka, opätovaniu jej citov však stále bránia chlapčenské šaty.

Moje pocity-
Na túto knihu som sa nesmierne tešila. Už len preto, že ju písala Woodiwissová, ktorá je moja najobľúbenejšia spisovateľka tohto žánru. Už po prečítaní anotácie som vedela, že ma to chytí za srdce. Páči sa mi, že táto spisovateľka píše knihy, ktoré sú romantické, no nie sú presladené. Mám pocit, že je to typ dobrodružno- romantické čítanie. :)
Veľmi sa mi páčil nápad, že Alaina je preoblečená za chlapca preto, aby prežila. Len tá predstava, že žena v cudzej koži je v blízkosti príťažlivého muža, mi prišla vážne zaujímavá! :D

Od začiatku sa mi to veľmi páčilo. Autorka má zvláštny talent vtiahnuť čitateľa do deja. Hneď ako som čítala prvú stranu, vedela som, že som siahla po správnej knihe.
Stretnutie Alainy a Cola bolo vážne zaujímavé! Veľa som sa nasmiala, pretože poznámky, ktoré Cole hádzal na "Ala" boli trefné. :)

Musím povedať, že aj napriek tomu, že bola kniha zaujímavá a úžasná, čítala sa veľmi pomaly a dlho. Na tento žáner má nezvyčajnú hrúbku- 449 strán. Čož sa až tak ľahko nezlúska. :)

Dej knihy bol zaujímavý. Neustále sa tam dialo niečo, čo človeka vtiahlo do deja a nevedel sa od toho odtrhnúť. Medzi knihou a čítateľom vzniklo zvláštne puto, ktoré pretrvávalo aj vtedy, keď odloží knihu bokom. Aspoň u mňa to tak bolo- aj napriek tomu, keď som ju niekedy nečítala, stále som nad ňou rozmýšľala-. :)

Nechcem prezrádzať dej- ani si neviete predstaviť, ako sa krotím, aby som nenapísala nejaký spoiler-, a tak sa mi recenzia píše veľmi ťažko! :D

Veľa scén v knihe bolo napínavých a niekedy som až tŕpla, kvôli tomu, lebo som čakala, ako to skončí. Trochu som mala na Alainu nervy. Niekedy bola taká tvrdohlavá ako mulica, že som ju mala chuť vyzauškovať! :D Ale niekedy som mala chuť to isté spraviť Colovi- tuna sme mali názornú ukážku chlapa v zúfalstve! :D

Koniec ma úplne dostal, vôbec som nečakala taký prevrat ale som šťastná, že sa to skončilo tak, ako sa to skončilo. Viem, že som mala 10 strán do konca a hovorila som si- Preboha, keď sa to skončí zle, vytrhnem strany a prepíšem svoj vlastný šťastný koniec. :)
Nakoniec som šťastná, že som to urobil nemusela. :)

Kniha je vážne úžasná. Určite ju budem čítať veľa krát. Odporúčala by som to ľuďom, ktorý majú radi dobrodružné knihy so štipkou romantiky. :)

Čítali ste knihu aj vy? Aký ste z nej mali pocit? Nezabudnite nechať komentár! :) 
Prajem pekný večer!         Bleise

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára