nedeľa 3. apríla 2016

Christopher Paolini- Eragon


Z anglického originálu- Eragon
Počet strán- 466 (e-kniha)
Väzba- pevná
Rok vydania- 2007
Vydavateľstvo- Fragment
Séria- Odkaz dračích jazdcov (1.diel zo 4.)
Čítané- marec-apríl 2016

O čom je táto kniha ?
Jeden chlapec, jeden drak, svet dobrodružstva...
Fantasy bestseller Eragon z pera pätnásťročného Christophera Paoliniho, ktorý nadchol milióny čitateľov po celom svete. Rozpráva príbeh chudobného farmárskeho chlapca, ktorý nájde v Dračích horách modrý kameň. Z neho sa vyliahne dračie mláďa Zafira a spolu sa vydajú na nebezpečnú cestu Kráľovstvom ovládaným kráľom, ktorého zlo nepozná hraníc.
Dokáže Eragon naplniť svoje predurčenie a prevziať bremeno legendárnych Dračích jazdcov? Osud krajiny možno leží práve v jeho rukách...


Moje pocity-
Prvý kontakt s touto knihou som nadobudla, keď som mala približne 10 rokov. Pamätám si, ako som obracala stránky a dychtivo som držala ten kus knihy v ruke. :) Bola na mňa príliš komplikovaná a tak som ju zasunula späť do poličky a neprečítala ju.
Po necelých 5 rokoch som sa k nej znova dostala a tak som si povedala, že by bolo načase ju prečítať. Vedela som o čom približne je, pretože ako malá som videla film, ktorý sa mi nesmierne páčil.
Knihu som nemala doma a tak som si stiahla do čítačky e-knihu, ktorá bola v češtine. Po prečítaní asi 200 strán som sa rozhodla si knihu kúpiť, ale v slovenskej verzii.
Čítačku som odložila a otvorila slovenskú knihu.
Po prečítaní 10 strán som knihu zavrela a povedala- Čo to preboha je za strašný preklad ??? Slovenskú verziu som do mesiaca predala a čítala českú.
Jediné, čo o tejto knihe môžem povedať je PÁNI!! :)
Je neskutočná, vážne... neviem čím to je, ale tak úžasne napísanú knihu som ešte nečítala. Možno je to tým, že som Slovenka a česká kniha sa mi zdala krajšia.
Keď som po prečítaní knihy videla film, povedala som si Čo to preboha urobili ?? Chvíľami sa mi zdalo, že je film naprosto odflaknutý. Toľko scén tam chýbalo, až som sa niekedy chytala za hlavu.
Doteraz som na fantasy knihy veľmi nebola, no počas čítania tohto tu sa môj názor úplne zmenil. :D Fantasy som si naprosto zamilovala. :)
Nesmierne sa mi páčilo, ako sa Safira s Eragonom vedeli telepaticky zhovárať. Bol to super nápad a veľa krát som sa nasmiala. :D
Začiatok knihy bol podľa mňa brutálny. Tak som sa vedela vžiť do Eragona, do prostredia, proste všetko bolo tak krásne opísané. :)
Veľmi sa mi páčilo to napätie v deji. Nikdy som nevedela, čo sa stane a niekedy mi až tak búšilo srdce, že som musela na chvíľu prestať čítať. :D
Veľké plus je, že medzi mnou a knihou ako keby bolo to- čitateľské puto. Aj keď som knihu odložila, stále som sa tešila, kedy ju začnem čítať znova. Stále som ju mala v myšlienkach a rozmýšľala nad ňou.
Možno má niekto iný názor, ale slovenská verzia s českou sa vôbec nedá porovnať. Slovenskú už by som si v živote nekúpila ani nečítala. Ukrátila by som sa o zážitok, aký táto kniha skutočne poskytuje.

Za mňa 5 pusiniek z 5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára