sobota 27. februára 2016

John Green- Kam zmizla Aljaška

Z anglického originálu- Looking for Alaska
Počet strán- 224
Väzba- pevná
Rok vydania- 2013
Vydavateľstvo- Slovart
Séria- nepochádza zo žiadnej série
Čítané- september 2015

O čom je táto kniha ?
Miles má bizarnú záľubu v posledných slovách svetových osobností. Najviac ho fascinuje Francois Rabelais a jeho posledná veta: „Idem hľadať to Veľké Azda." Miles si nechce počkať na podobný osud a presvedčí rodičov, nech ho pošlú do internátnej školy mimo mesta. V Alabame si rýchlo nájde nových priateľov: spolubývajúceho Chipa, ktorého všetci volajú Plukovník a ktorý vo voľných chvíľach memoruje nekonečné abecedné zoznamy, i krásnu, ale nepredvídateľnú Aljašku, do ktorej sa zamiluje. Čaká ich rok plný porušovania školského poriadku, testov a skúšok, žartíkov, rozchodov a odhalených tajomstiev. Čo zmení Milesov názor na jeho „Veľké Azda"?

Moje pocity-
Najprv sa chcem ospravedlniť tým, čo  majú iný názor o knihe než ja. :) Každému sa páči niečo iné, takže sa prosím... nehnevajte. :)
Musím sa priznať, táto kniha u mňa veľmi nezabodovala. Očakávala som od nej oveľa viac, no nakoniec to bolo ešte oveľa horšie.
Podľa mňa je táto kniha slabá. Nato, že je to kniha pre mládež, je tam až príliš veľa vulgarizmov a nechutností. Mám už čo to prečítané, takže si myslím, že táto kniha nepatrí do rúk mladým deťom.
Pointa knihy mi už v strede unikla. Pokiaľ bola myšlienka to, že sa spíjali od rána do večera a fajčili cigarety...
Aljaška sa mi javila ako troska, ktorá nevie, čo má robiť so svojim životom.
Celkovo od začiatku mi to prišlo také divné. Milesa len stále navádzali robiť zlé veci, až sa z neho stal taký istý grobian ako zo všetkých ostatných.
Kniha bola síce lepšie písaná, ako Papierové mestá, ale aj napriek tomu u mňa nezabodovala.
Keď som si prečítala názov knihy v kníhkupectve, najprv som si myslela, že Aljaška je pes. :D Až potom som si prečítala anotáciu a prišla som na to, že to o psovi asi nebude. :D
Potom... no ja som veľmi citlivá duša, takže aj napriek tomu, že sa mi kniha nepáčila, bola som nad jej koncom smutná.
Nechcem, aby sa z tohoto článku stal spoiler, takže nebudem vypisovať prečo.
Páčilo sa mi, ako sa to zamotalo ku koncu. Keď zistil význam kvietku na telefónnej búdke a to všetko... To bolo na knihe plus. :)
Kniha je podľa mňa slabá. Navádza nás k tomu rebelstvu, pretože podľa tejto knihy- nič nie je lepšie, ako sa opiť a zabudnúť na všetko...

Za mňa 3 pusinky z 5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára