sobota 27. februára 2016

Anne Golonová- Angelika a Jej láska 6

Z francúzskeho originálu- Angélique et son amour
Počet strán-  352
Väzba- pevná
Rok vydania- 1991
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Séria-6. časť zo 14
Čítané- február 2016
O čom je táto kniha ?
Poitouská vzbúrenkyňa sa uchyľuje nikým nepoznaná do La Rochelle, ale ani toto protestanské mesto nie je jej konečnou zástavkou. Opäť jej životnú dráhu skrížia záujmy kráľa, tentoraz namierené proti bohatým protestanským kupcom v La Rochelle. Opäť sa stáva jediným východiskom útek. S prenasledovanými sa uchyľuje na loď svojho bývalého "pána", ktorý ju kedysi kúpil za 35 000 piastrov, Rescatora. Po stratiplnej plavbe sprevádzanej mnohými nečakanými konfliktmi sa pred ňou vynára živý prízrak dávno oplakanej milovanej osoby.

Moje pocity-
Čo o tejto knihe povedať ? Je to proste Angelika a ja túto sériu o Poitouskej vzbúrenkyni proste milujem. :) Ešte som si nikdy v živote neprečítala taký román, ktorý by ma tak nesmierne očaril.
To ako je kniha neskutočne písaná, každá prevrátená strana bola v mojom prípade zážitok. Zo strán týchto kníh čerpám nesmiernu energiu a celá táto séria pre mňa znamená veľmi veľa.
Páčilo sa mi, že kniha začala rovno tam, kde skončila piata časť. Čiže- na lôžku Gabriela Berna.
Gabriel Bern mi prišiel v piatej časti veľmi sympatický, no počas tejto časti sa mi pohľad na neho zmenil. Na jednej strane som bola nahnevaná, ako sa k Angelike správal, no na druhej strane- nevedel čo je vo veci, takže si neuvedomoval, že sa ocitol medzi dvoma kameňmi.
Trištvrtina knihy bola len o plavbe na lodi Gouldsboro.Spočiatku som sa bála, že ma to bude nudiť, no vôbec som takýto pocit nemala. :)
Kruté odhalenie, fuuh... autorka čítateľov ale riadne naťahovala.
V tejto časti mi bolo až do plaču. Toľko nepochopených slov, toľko klamstiev, toľko žiaľu. Bola som z toho nešťastná ako osud vzdialil Angeliku a Joffreya.
Nechápala som, prečo sa Angelika nebránila, keď ju urážal a hádzal jej do očí výčitky, ktoré ani neboli pravdivé.
V týchto chvíľach som mala chuť vytrhnúť strany a prepísať ich.
Cesta na Gouldsboro bola nesmierne ťažká. Protestanti mi boli od začiatku nesympatickí a vrela vo mne voči nim nenávisť.
Po tom, čo Joffreyovi vyparátili, mala som ich všetkých chuť vyzauškovať a poslať kade ľahšie. Veď on, obávaný postrach Stredomoria, Rescator, zobral ich na svoju loď a zachránil ich pred väzením a oni, prostí obchodníci, ktorí žili z dňa na deň sa mu takto odvďačili ?!
Mala som strašné nervy. Lenže, čo by to bolo za grófa de Peyrac, keby ich nejako neokabátil ?
Príchod na Americké ostrovy bol prekrásny. To, ako bola tá zem opísaná bolo neskutočné. Panenská, čistá zem bez pošpinenia ľudskej stopy.
Páni, čítanie tejto knihy bolo pre mňa ozaj neskutočný zážitok. :)
To ako sa de Peyrac zachoval k Honorine a to čo jej povedal, dojalo ma to za srdce. :)
Taktiež som sa nakonci rozplakala, pretože také prekvapenie, aké pre Angeliku prichystal.... také by chcela každá matka stratených detí.
Táto časť bola najkrajšia z všetkých, ktoré som doteraz čítala. Nebolo to len prosté čítanie, prevracanie strán a čítanie viet... Bol to obrovský zážitok...

Za mňa 5 pusiniek z 5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára