pondelok 28. decembra 2015

Kathleen Woodiwissová- Plameň a kvet


Z anglického originálu- The Flame and the Flower
Žáner- historická romanca
Preklad- Oľga Kralovičová
Séria- séria Birmingham (1.časť z 3)
Počet strán- 320
Väzba- brožovaná väzba
Rok vydania- 2004
Vydavateľstvo- Ikar
Čítané- september 2015



O čom je táto kniha?
Heather, jediná dcéra zámožného Londýnčana, sa po otcovej smrti ocitne v biednej chalupe svojho strýka a jeho despotickej manželky. Heather je bez akýchkoľvek prostriedkov, a preto privíta ponuku Wiliama Courta, ktorý jej má vybaviť miesto učiteľky v dievčenskej škole. Hneď v prvý večer odhalí Williamove nečestné úmysly, utečie od neho a proti svojej vôli sa ocitne v moci námorného kapitána Brandona. Temperamentný Američan je ako oheň a Heather ako nežný kvet z anglických slatín. Heather sa pred spaľujúcim plameňom bráni a postupne sa vyrovnáva so vzťahom plným napätia, rozporov a nedorozumenia. Z naivnej dievčiny sa čoskoro stáva krásna oduševnená žena. Pod vplyvom jej osobnosti sa bezohľadný Brandon mení na zodpovedného muža, ktorý si svojou trpezlivosťou a oddanosťou získa jej lásku.

Moje hodnotenie- 

Tak ako každá kniha od tejto spisovateľky, aj túto nemôžeme nazvať inak, než dokonalou. Pre mňa je to stále fascinujúce, ako je každý jej príbeh rozdielny a pritom tak podobný. Počas tohto čítania som sa dokonale vedela odreagovať a splynúť s postavami do jedného celku.

Stretla som sa s mnohými názormi, ktoré práve túto knihu označujú za najlepšiu prácu z celej jej tvorby. Príbeh sa mi veľmi páčil, no určite by som ho nenazvala najlepším. U mňa bude mať vždy prvé miesto Vlk a holubica. Kniha, ktorú by som vedela čítať donekonečna. 



Spisovateľka má obrovský talent okúzliť čitateľa živosťou príbehu. Vďaka krásnym opisom a bohatou slovnou zásobou som miestami mala pocit, že v pozadí rozhovoru počujem šumenie vĺn a cítim vánok vo vlasoch. Každá jedna kniha je pre mňa veľkým zážitkom.

Páčilo sa mi, ako som neustále bola v napätí a nevedela, čo očakávať. Pre mňa je stále fascinujúce, že jej zápletky nie sú otrepané klišé. Spisovateľka príde stále s niečím novým. :-)
Tento príbeh som si vychutnávala na plno a mala som pôžitok z každej jednej stránky, ktorú som pretočila.

Tentokrát ide o príbeh s "morskou tématikou". Časť knihy sa odohráva na lodi. Z počiatku som si to užívala, no miestami som mala pocit, že je to zbytočne natiahnuté a chcela som, aby sme sa opäť presunuli na pevninu. Samozrejme, nie je to žiadne mínus. Každý z nás má rád niečo iné. Priznám sa, že averz na príbehy, ktoré sa odohrávajú na lodi a s "pirátmi" som nabrala, keď som dočítala Angeliku 4. To bola kniha, z ktorej som už mala morskú nemoc a odvtedy knihy s takouto tematikou nevyhľadávam. :D


Myslím si, že tomuto príbehu sa toho veľmi veľa nedá vytknúť. Preklad bol veľmi pekný, rovnako ako návrh obálky a celkové spracovanie knihy. Jediná vec, ktorá mi prekážala nie je vlastne až taká podstatná. Trošku mi vadilo, že ako dej plynul, hlavné postavy sa motali okolo seba a nie a nie si povedať, čo k sebe cítia. Neustále len chodili okolo horúcej kaše, z čoho som bola mierne sklamaná. Ku koncu sa však všetko dalo do normálnu, no aj napriek tomu by som ocenila, keby tá láska medzi nich prišla skôr.

Koniec ma úplne dostal. Vôbec som nečakala takýto zvrat a som rada, ako to autorka zaklincovala. Ako som už spomínala, táto kniha bola pre mňa zážitkom a veľmi sa teším, že si ju prečítam znova a nabažím sa jej výnimočnosti.

Čítali ste túto knihu? Aký na vás urobila dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o vaše názory v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný deň!
Bleise

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára