štvrtok 5. novembra 2015

Lisa Kleypasová- Vôňa jesene


Z anglického originálu- It happened one Autumn
Počet strán- 272
Väzba- brožovaná
Rok vydania-2008
Vydavateľstvo-Ikar
Séria- (čakanky) 2.časť zo 4
Čítané- jún 2015

O čom je táto kniha?
On ju považuje za drzú Američanku, ona za namysleného londýnskeho aristokrata. Jedného dňa sa však ocitnú v situácii, ktorá naštrbí ich predsudky. V ten deň si totiž Lillian Bowmanová nakvapká do dekoltu parfum, ktorý má prilákať vhodného manžela. Záhadná vôňa zamotá hlavu viacerým slobodným mladíkom. Najviac však mužovi, ktorého Lillian bytostne neznáša...
Moje pocity-
Túto knihu som čítala ešte v lete. Tuším to bolo v auguste :) Dostala som sa ku nej cez mojej kamarátky mamku, ktorá mi ju odporúčila. Priznám sa, že na prvý dojem mi vôbec nezalahodila. Nepáčila sa mi veľmi obálka a keď som si prečítala anotáciu... tak som vážne nevedela, čo od knihy čakať.
Od Lisy som vtedy ešte žiadnu knižku nečítala, takže som absolútne nemala poňatia, aká je to spisovateľka. Nakoniec som sa ju rozhodla prečítať. A svoje rozhodnutie VÁŽNE neľutujem!! :)
Pre mňa je celá séria "čakaniek" úžasná. Veľmi, veľmi sa mi páčila.
Na prvý dojem mi Vôňa jedene trochu pripomínala Pýchu a predsudok od Jane Austenovej. Marcus mi trošku.. trošku viac :D pripomínal Darcyho a Lillian zas Elizabeth z tej Pýchy a predsudku. Veľmi sa mi páčilo, ako bolo opisované prostredie a všetko v tej knihe. Lillian mi bola od začiatku veľmi sympatická. Páčila sa mi, že nebola žiadna pobehlica a stála si za svojim. Darcy mi zas prišiel veľmi vážny a seriózny takže mne veľmi neulahodil. Nemám rada v knihách takých mužov. :D Mne sa zas páčil Sebastian z tretej časti tejto série. Kto ju čítal, tak pochopí prečo. :)
Prišlo mi ľúto Lillianinej kamarátky Evie. Stále som nadávala na jej hnusnú tetu Florence, ako sa mohla tak hrozne správať k svojej netere ?
Páčila sa mi tá časť, ako hraji odpaľovanú. :D Bolo to veľmi zábavné a to, čo následovalo potom som veru nečakala. :D
Sebastian mi v tejto časti nebol veľmi po chuti. To, čo urobil s Lillian ma nahnevalo a nemala som ho rada. Lenže Marcus všetko napravil. :D
A kontesa? (Marcusova matka) To bola strašná ježibaba. Neznášala som ju a to čo urobila, aby si Marcus nemohol zobrať Lillian... achhhh! Ale to ako sa Marcus zachoval. Tak to bolo od neho veľmi spravodlivé, kontesa si to zaslúžila.
Dobre. :D Nechcem prezradiť niečo pekné, pre tých, ktorí to ešte nečítali. Myslím, že je to super kniha. Oplatí sa ju prečítať. :)

Za mňa 5 pusiniek z 5



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára