štvrtok 5. novembra 2015

Anne Golon- Angelika Markíza anjelov 1


Z francúzského originálu- Marquise des anges
Žáner- historicko-dobrodružná romanca
Preklad- Mária Kocúriková a Hana Lerchová
Séria- Angelika (1.časť zo 14)
Počet strán- 528
Väzba- pevná
Rok vydania- 1990
Vydavateľstvo- Tatran
Čítané- október 2015



O čom je táto kniha?
Anjel či diabol ? Záhadná a krásna Angelika nastoľuje večný problém ženy. Proti svojej vôli je vydaná za bohaté a tajomné knieža de Peyrac. Jej počiatočný odpor však de Peyrac prekoná kúzlom svojej osobnosti a Angelika sa do neho zamiluje. Spoločné šťastie však netrvá dlho. Na prepychové sídlo kniežaťa a jeho skvostnú manželku žiarli aj sám kráľ! De Peyrac má byť odstránený...

 Moje hodnotenie-
Angelika je moja veľmi, veľmi obľúbená séria historického románu. Síce som momentálne ešte len na tretej časti, ale už teraz to milujem. :D

Túto knižku som čítala... cca pred mesiacom. priznávam sa, že som ju mala v pláne prečítať už skôr. Zopárkrát som sa pokúšala prečítať, no nejako som ju vždy odložila do poličky. Neviem prečo. Začiatok sa mi veľmi nepáčil, nejako ma nudil. No nakoniec som sa donútila prehrýzť sa cez začiatok a tak som sa do toho zamilovala. :)

Možno pretože ma to nudilo, že tam boli dlhé rozhovory, ktorým som nerozumela. No po asi 30 stranách sa mi to začalo páčiť. :)

Hneď na to som si pozrela film a poviem vám- film sa s knižkou vôbec nedá porovnať. Film je 1000-krát skrátená verzia knihy. Toľko častí tam chýba. :(

Angelika sa mi stále páčila. Možno preto aká je sebavedomá a sebaistá. No niekedy, keby som bola chlap, tak by som jej vykrútila krk. :D

Joffrey sa mi páčil tiež. Vôbec som si ho nepredstavovala takého hrozného, ako ho opisovali v knižke. Predstavovala som si to asi tak ako vo filme. :) K Angelike sa správa ako správna "chlap" a Angelika sa správa ako správna "žena" z ich storočia.

Hortense (jej sestra) mi prišla ako mimoriadne nepríjemná osoba. Mať takú sestru, asi by to neprežila. :D Toľko uštipačných poznámok, čo dostala Angelika od nej... achh. :D

Kráľ mi v tej časti príde ako neskutočný trapoš. Pretože závidí Peyracovi všetko, čo má. Dokonca i jeho manželku. To, čo urobí (nechcem prezradiť tým, čo to ešte nečítali) je podľa mňa sebecké a podlé. Síce som vedela, ako sa skončí prvá časť, pretože som videla film už skôr, no aj tak som bola z konca nešťastná. :( Keby táto knižka bola iba jedna časť, tak by som povedala, že to bola pekná knižka s neskutočne debilným koncom! :) Lenže táto séria má viacero častí a viem, že to skončí dobre, tak preto ju hodnotím na 10 z 10. :) Odporúčam všetkým romantickým dušiam ako ja. :D
Čítali ste knihu aj vy? Aký ste z nej mali dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o svoje postrehy v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný deň!
Bleise 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára