piatok 6. novembra 2015

Anne Golon- Angelika Cesta do Versailles 2

Z francúzskeho originálu- Angelique Le chemin de Versailles
Žáner- historicko-dobrodružná romanca
Preklad- Mária Kocúriková a Viera Kubalová
Počet strán- 416
Väzba- tvrdá
Rok vydania-1991
Vydavateľstvo- Tatran
Séria- Angelika (2.časť zo 14)
Čítané- november 2015

O čom je táto kniha?
Druhý diel francúzskeho románu predstavuje- Najdramatickejšie obdobie života Angeliky. Po tragickej smrti svojho manžela sa ocitá na parížskej dlažbe bez prostriedkov, opustená všetkými, bez najmenšej vyhliadky na zmenu osudu. Za pár hodín stratila všetko- lásku, bohatstvo, ba aj meno. Tento príbeh je o tom, ako sa odtiaľto zasa vyšvihne, ako si zachráni deti, ako si opäť získa úctu a obdiv, ba dokonca sa dostane na dvor do vznešeného Versailles...

Moje hodnotenie-
Druhá časť krásnej Angeliky sa mi nesmierne páčila. Bol to príbeh o bedárstve, chudobe, o zrade. Film a kniha- to sú dva obrovské rozdiely.

Kniha je tak nesmierne úžasne napísaná. :) Pokiaľ niekto videl film aj čítal knihu, pochopí prečo. :) Film je tak neskutočne rýchlo spracovaný :( Ani som si v ňom nestihla uvedomiť, kedy sa Angelika dostala z bedárstva opäť medzi "urodzených".

Veľmi sa mi páčilo, ako opisovali jej chudobu, v knihe som si vedela uvedomiť, ako je na tom zle. Ako si máčala nohy v Seine, ako pomáhala zlodejom kradnúť, ako biedne žila oproti prvej časti, kde boli len prepychové paláce a jedlo na zlatých podnosoch. :)

Hortense, ako som už minule spomenula, bola strašná mrcha! Ako mohla tak odvrhnúť vlastnú sestru za to, že sa vraj vydala za "čarodejníka" ? Páčilo sa mi, že Bechera (mnícha, ktorý odsúdil Angelikiného muža na smrť) spravodlivo potrestali.

Veľmi som ľutovala jej deti, ako opisovala v akom biednom stave sa nachádzali, v akom biednom prostredí žili. :( Bála som sa, že Florimond zomrie, no nakoniec to dobre dopadlo. :)

Ďalej sa mi páčilo, ako sa postupne dostavala od žobráčky ku "panej". Ako pomohla vlastníkovi krčmy "U smelého kohúta" (tuším sa to takto volalo :D ).

Že začala takto zarábať, no.. bolo mi ľúto "predavača oblátok" Linota. :( To uvidíte, čo sa stalo, keď si to prečítate. Nechcem nič prezradiť! :D

Ďalej sa mi páčil "Ufúľaný básnik". Jeho básničky boli výstižné a niekedy aj vtipné. :D No to, čo sa s ním stalo.... :/

Trochu mi v tejto časti pripadala Angelika ako nejaká pobehlica. :D Zo zúfalstva spala s každým, koho stretla na ulici. To mi prišlo trošku divné, ale čo sa dá robiť ? :)

Táto časť Angeliky sa mi rovnako páčila ako prvá. :) Takže 10 z 10. :)

Čítali ste knihu aj vy? Aký ste z nej mali dojem?
Nezabudnite sa so mnou podeliť o svoje postrehy v komentároch. Teším sa z každého jedného. :)
Prajem pekný deň!
Bleise






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára